Platon :

Platon : Să daţi oamenilor orice, dacă nu le daţi virtutea, nu veţi fi făcut nimic pentru fericirea lor.

marți, 13 septembrie 2011

Casa cu Lei.

Cum am spus azi, că o să postez după-amiază, la fel m-au îngrămădit alte treburi şi iar am întârziat cu postatul şi nu am reuşit să postez la timp.

După cum o să observaţi în pozele postate, este vorba de unul dintre monumentele arhitecturale de o importanţă maximă (după părerea mea) şi anume Casa cu lei, aceasta are o istorie destul de confuză, de la casă de toleranţă la sediu de bancă şi chiar ajungând proprietate privată şi la un moment dat fiind şi naţionalizată de către comunişti.

Din câte informaţii am, aceasta a fost construită de către un armean pentru a găzdui diferite petreceri cu oamenii importanţi şi bogaţi ai acelor vremuri, urmând ca pentru o perioadă să aparţină unui om pasionat de artă, acesta având în coleţiile sale diferite tablori ale marilor pictori români, acest proprietar fiind secretar general în Ministerul Justiţiei şi chiar judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

După acest proprietar casa a avut destinaţia de sediu de bancă după care comuniştii au pus mâna pe ea şi au naţionalizat-o, pe lângă aceste informaţii vă pot spune că această casă nu este de vizitat, dar locul unde este plasată şi chiar arhitectura acestei case este spectaculoasă, chiar merită văzută până nu cade, că ar fi păcat să ajungă ca şi Cazino-ul deşi ambele clădiri au fost făcute cam în aceeaşi perioadă, ba chiar această casă mi se pare că este mai veche decât Cazino-ul.

Iar ca bonus la acest album am adăugat şi statuia lui Anghel Saligny, de lângă Muzeul de Sculptură Ion Jalea. Această statuie a fost montată cu ocazia centenarului din 1995, practic nouă şi ea suferă de pe urma graffer-ilor.

Aveti aici si link-ul : http://www.facebook.com/media/set/?set=a.272955026056937.74450.100000273261187&saved

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu